Signe Gren

Jeg arbejder som digital rådgiver hos Astrid Haug ApS. Her rådgiver jeg virksomheder, organisationer og uddannelsesinstitutioner om strategisk brug af sociale medier og digital strategi. Jeg er samme årgang som internettet (1991) og er særlig skarp på visuelle sociale medier som Instagram og Snapchat samt annoncering og effektmåling.

Jeg er uddannet cand.comm. i Strategisk Kommunikation og Digitale Medier fra RUC, hvor jeg dykkede ned i politikernes brug af sociale medier under valgkampen ved folketingsvalget 2015. Jeg har tidligere været i praktik på DRs nyhedsmagasin 21 Søndag.

Pt bruger jeg en del tid på cykeltræning, da jeg skal cykle med velgørenhedscykelløbet Team Rynkeby til Paris i sommeren 2017.

Signe i medierne

Jeg har blandt andet udtalt mig i denne artikel i Politiken og i denne artikel i Berlingske omhandlende YouTube-stjerner, i Jyllands Postens premium artikel: “$napchat: Rasmus tjener kassen på det, vi andre ser som tidsfordriv” og i blogindlægget: “Social media marketing – vejen til de unges opmærksomhed”, der tager afsæt i et oplæg, jeg holdt på et morgenmøde hos Overskrift.dk. Derudover har Kommunen.dk skrevet denne artikel, hvor jeg udtaler mig om konklusionerne i mit speciale om politisk kommunikation på Facebook.

Signe holder foredrag om:

Vi tilpasser og skræddersyr vores foredrag og workshops efter din organisations ønsker og behov. Nedenfor er der to eksempler på, hvad jeg holder foredrag om. Vi hører rigtig gerne fra dig, hvis du har en forespørgsel på et foredrag eller en workshop.

Sådan fanger du de unge på sociale medier

De unge under 30 år har i den grad taget Snapchat, Instagram og YouTube til sig. Hvad er det, disse sociale medier kan, som gør deres udbredelse uovertruffen? Hvad kan man egentlig anvende sociale medier til som virksomhed eller organisation? Hvordan trænger man igennem til de unge? Og hvilket indhold egner sig bedst?

Jeg giver konkrete eksempler på, hvordan I kan anvende Snapchat, Instagram og YouTube strategisk, og hvordan I måler effekten.

Strategisk brug af sociale medier

Hvordan kan din virksomhed eller organisation bedst anvende sociale medier som Facebook, Snapchat, Instagram, LinkedIn, Twitter og YouTube? Danskerne er superbrugere af sociale medier, mens mange virksomheder og organisationer endnu ikke udnytter sociale mediers potentiale for bedre kunderelationer og konverteringer. Med konkrete eksempler og cases fortæller jeg, hvordan I kan professionalisere jeres kommunikation og få meget mere ud af sociale medier med afsæt i, hvor I befinder jer netop nu.

Signe har tidligere holdt foredrag og workshops for DR, HK, DBU, BUPL, CBS, Danmarks Restauranter og Caféer, Team Rynkeby, Folkeuniversitetet, Kommunikation og Sprog, RUC samt for DMJX. Disse workshops har handlet om fx “Sådan bruger du Snapchat professionelt” og “Strategisk brug af sociale medier”.