Om Astrid Haug

Jeg har de sidste 15 år fulgt den digitale udvikling med sociale medier og den teknologiske udvikling. Det er en udvikling, som dagligt bliver ved med at forbløffe og begejstre mig. Internettet har tilføjet en ny dimension til verden, hvilket udfordrer og understøtter virksomheders og organisationers virke. Det er i dette spændingsfelt, jeg befinder mig bedst. Men digitaliseringen vender også top og ned på vores virksomheder og hverdag. Derfor står mange virksomheder og organisationer med store udfordringer.

Jeg har tidligere været community manager på Berlingske, og i mit seneste faste job var jeg særlig rådgiver i Kulturministeriet. Jeg har endvidere arbejdet som pressechef på Christiansborg og Københavns Rådhus.

I 2004 deltog jeg i demokraten John Kerrys præsidentvalgkamp. Det var dengang blogs, organisering på nettet og online-fundraising begyndte at spille en rolle i amerikansk politik. Jeg blev fascineret af, hvordan almindelige borgere kunne mobilisere sig imod de store kræfter, der er på spil. Siden har politisk kommunikation og sociale medier dannet parløb i min karriere.

Jeg er medforfatter til bogen Lyt til elefanterne – digital kommunikation i praksis sammen med Anna Ebbesen og har siden skrevet en række bøger selv. I oktober 2014 udkom jeg med Sig du kan li’ mig – indholdsstrategi for sociale medier. I 2016 udkom jeg med ebogen Lederens GPS til sociale medier. I juni 2017 udkom min bog, Fremtiden tilhører de frygtløse – en guide til den digitale forretningsudvikling. I december 2019 udkommer bogen “Krudt, krise og kram” om strategisk kommunikation.

Jeg er uddannet cand. mag. i Medievidenskab på Aarhus Universitet og er i dag censor samme sted samt på SDU. Jeg kommenterer jævnligt på sociale medier, teknologi og kommunikation hos DR, TV2 m.fl. Jeg er bestyrelsesmedlem hos Symbion A/S, Bryd Tavsheden, LTP Group, A4 Medier, tænketanken Cevea og Unicef. Derudover sidder jeg i advisory board hos Kræftens Bekæmpelses Fremtidspanel og Det Kongelige Danske Musikkonservatorium.

Tilmeld dig nyhedsbrev og modtag et uddrag af min bog "Krise, krudt og KRAM"

 

Bogen klæder kommunikatøren på til at skabe en strategisk ramme for virksomhedens kommunikation og indeholder masser cases.

Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev 😊