Ydelser og produkter

Her er et udvalg af de opgaver, jeg hjælper virksomheder og organisationer med. Den konkrete opgave vil altid være tilpasset jeres behov og mål. Mit fokus er på effekt, strategi og eksekvering. Samtidig tager jeg oftest afsæt i målgruppens adfærd samt syn på jer.

  • Strategi for sociale medier
    Få styr på, hvordan I bedst anvender sociale medier i jeres kommunikation, markedsføring og branding. Hvad der virker, og hvordan man bedst optimerer sine ressourcer, samt hvilket indhold der skal til, ændrer sig løbende. Derfor gælder det om at have en strategi, der dels bygger på langsigtede mål, men som også er tilpasset den nyeste udvikling.
  • Kommunikationsstrategi
    Med en samlet strategi for jeres virksomheds kommunikation kan I sikre jer, at jeres kommunikation understøtter jeres forretningsmål. Strategien bør tage afsæt i jeres formål og værdier, men også afspejle den komplekse verden, som jeres virksomhed er en del af – herunder et stadig mere komplekst mediebillede, hvor kunder og brugere ændrer adfærd i en mere og mere digital retning.
  • Digital strategi
    Få styr på jeres digitale tilstedeværelse – hjemmeside, nyhedsbrev, sociale medier, SEO mm. – samt få et digitalt eftersyn af forretningen. Er der digitale muligheder i jeres produktudvikling, forretning eller markedsføring, som I endnu ikke mestrer til fulde? Få en strategi for, hvor I skal sætte ind digitalt de næste år.
  • Employee advocacy, CEO advocacy og thought leadership
    Send medarbejdere og direktøren på sociale medier og få det bedste af begge verdener – et stærkt troværdigt brand samt nogle medarbejdere, som bliver anerkendt for deres faglighed. Employee advocacy handler om at folde medarbejderes faglighed ud og åbne virksomhed op overfor omverdenen.
  • Træning i digital formidling og webinars 

    Jeg har med en række kunder trænet deres eksperter i at kunne afholde webinars. For én ting er at stå på en scene som ekspert eller direktør eller være i tv, noget andet er at formidle og brænde igennem via et webinar, herunder at styre teknikken og Q&A. Forløbet har været designet som en fælles webinar for eksperterne. Herefter har de hver især skulle forberede og afholde et test-webinar, som de så har fået konstruktiv feedback på. For nogle eksperter betyder det, at de nu er klar til at afholde webinars med et stort publikum, mens det for andre kræver en træning mere. Samlet set giver det virksomheder, fonde, organisationer m.fl. mulighed for at komme ud med deres viden, selvom der er begrænsninger på vores fysiske deltagelse. Endvidere giver det mulighed for at nå ud til nye og andre deltagere, i både ind- og udland.

  • Fokus på Gen Z:
    Gen Z er ifølge Forbes født fra 1995 til 2010. De er børn af Generation X, yngre end Millenials og Gen Y, og ældre end generation Alpha. Hvis du ikke har helt styr på det med generationerne, skal du bare vide, at det er dem, der skaber nye trends, og det er dem, der gør op med mange af de måder, tingene plejer at køre på. Før eller siden bliver de også en del af din hverdag, hvis de ikke allerede er det.

  • Content marketing
    Godt indhold giver jer den bedste langsigtede markedsføring. I takt med at især unge generationer bruger adblockers og vender tommelfingeren nedenfor overfor virksomheders traditionelle markedsføring, er der brug for
    at lave indhold, som kunderne selv opsøger, og som arbejder for jer over tid – som fx podcasts, bøger, artikler, video etc.
  • Digital rekruttering
    I takt med at brugerne rykker mere og mere online, rykker rekruttering med. Men rekruttering på sociale medier er meget mere end blot et tekst-opslag – der kalder på kreativitet og brug af nye kanaler. Læg en strategi for jeres digitale rekruttering, så I kommer øverst i bunken hos ansøgerne.
  • Employer branding
    Giv jeres arbejdsplads et menneskeligt ansigt ved at fortælle jeres medarbejders historier og kaste lys på deres faglighed. Folk vil hellere se ansigter end logoer – og vi vil gerne se nogen, som enten ligner os selv eller inspirerer os. Arbejd systematisk og målrettet med employer branding.
  • Digital kampagne
    Få hjælp til at få jeres budskab, produkt, brand eller rekruttering ud over rampen. Jeg hjælper med analyse af målgruppen, valg af kanaler, sparring på indhold samt hjælp til eksekvering af kampagnen på tværs af sociale medier og digitale platforme.
  • Moderator indenfor ovenstående emner. Kontakt evt. moderator.dk

Alle opgaverne udføres af mig som den centrale rådgiver. På en række af opgaverne inddrager jeg faste, dygtige samarbejdspartnere.

Mine typiske kunder er:
Direktion, bestyrelse, kommunikationsafdeling, HR, ledelsesseminar , medarbejderdag etc.
Offentlige (kommuner, styrelse, ministerium), B2B, B2C, startup, fonde, interesseorganisationer, fagforening etc.

Kontakt mig for yderligere info og priser på astrid@astridhaug.dk eller tlf. 30258035.

Tilmeld dig nyhedsbrev og modtag et uddrag af min bog "Krise, krudt og KRAM"

 

Bogen klæder kommunikatøren på til at skabe en strategisk ramme for virksomhedens kommunikation og indeholder masser cases.

Du er nu tilmeldt vores nyhedsbrev 😊