Foredrag

Sociale medier som Facebook, Twitter, Snapchat og YouTube er blevet en integreret del af vores hverdag. Men hvordan kan virksomheder og organisationer bedst anvende de sociale mediers mange muligheder? Med en masse danske eksempler inspirerer og udfordrer vi jer til, hvordan jeres virksomhed eller organisation kan få meget mere ud af sociale medier. Foredraget tilpasses naturligvis jeres organisation og målgruppe. Nedenstående kan du se mere om, hvilke områder Astrid har forstand på.

Astrid holder foredrag om:

1. Digitalisering: Fremtiden tilhører de frygtløse

Der bliver talt om digitalisering og ny teknologi alle steder, men hvad betyder det, når alle brancher bliver digitaliserede, og der dermed er teknologi i alt? Digitalisering er et spørgsmål om, hvordan vi griber verden an. Om vi frygtsomt overlader det til alle de andre at finde svarene og tage chancer. Eller om vi frygtløst kaster os ud i nye eventyr og finder de rette løsninger i de muligheder, som teknologien medfører.

Astrid har i sin bog “Fremtiden tilhører de frygtløse – en guide til den digitale forretningsudvikling” undersøgt, hvordan vi som virksomhed, samfund og individer skal navigere i en verden, der bliver mere og mere digital. I dette inspirerende og optimistisk foredrag forklarer hun nogle af de nyeste tendenser inden for digitalisering, kommunikation og disruption, og giver jer samtidig gode råd til de mange forandringer. Og hun lader det ikke blive ved snakken. Foredraget giver lyst og mod til at kaste sig ud i alt det nye digitale. Tag med Astrid Haug på en tur ud i det digitale landskab, og bliv klogere på, hvordan i udvikler jeres forretning digitalt.

2. Får I nok ud af de sociale medier?

Sociale medier som Facebook, Snapchat, Instagram, Twitter og YouTube er tidens digitale buzzwords. Men hvordan kan virksomheder og organisationer bedst anvende internettets mange muligheder? Danskerne netværker som aldrig før, mens mange virksomheder og organisationer endnu ikke udnytter nettets potentiale for bedre kunderelationer og medlemspleje optimalt. Med best practice-eksempler fortæller jeg, hvordan virksomheder og organisationer kan professionalisere deres digitale kommunikation og få meget mere ud af sociale medier. Det sker med udgangspunkt i der, hvor jeres organisation befinder sig netop nu.

Kan du som leder i dag ikke begå dig på sociale medier, bliver det meget svært at lede din forretning ind i fremtiden, som står i digitaliseringens tegn med virtual reality, kunstig intelligens, robotter og Internet og Things. Undgå at blive ramt af digital darwinisme ved at udfordre bekvemmeligheden og ved at være villig til at kannibalisere din egen forretning. Men bare rolig – med bare 5 minutters indsats om dagen kan du blive digital frontløber.

3. Få ledelse og medarbejdere i gang på sociale medier - med employee advocacy

Hvordan kan jeres ledelse og medarbejdere anvende sociale medier til at styrke deres faglige netværk og understøtte virksomhedens brand, rekruttering og salg? Folk vil hellere følge og lytte til personer frem for brands. Det professionelle og private smelter sammen på sociale medier, men det er samtidig vigtigt, at man som medarbejder føler sig godt klædt på til at være aktiv professionelt på sociale medier.

Kontakt Astrid for at høre nærmere på tlf. 30258035.