Foredrag ved Astrid Haug

Foredragene er oplagte for bestyrelsen, direktionen, ledelsen samt et topleder-netværk eller en konference. Foredraget tilpasses altid virksomheden og publikum.

1. Fremtiden tilhører de frygtløse - om virksomhedens digitale transformation

Der bliver talt om digital transformation og ny teknologi alle steder, men hvad betyder det for jer, når alle brancher bliver digitaliserede, og der dermed er teknologi i alt? Digitalisering er et spørgsmål om, hvordan vi griber verden an. Om vi frygtsomt overlader det til alle de andre at finde svarene og tage chancer. Eller om vi frygtløst kaster os ud i nye eventyr og finder de rette løsninger i de muligheder, som teknologien medfører. At vi er villige til udfordre bekvemmeligheden og kannibalisere vores egen forretning, så vi ikke bliver ramt af digital darwinisme.

Astrid har i sin bog “Fremtiden tilhører de frygtløse – en guide til den digitale forretningsudvikling” undersøgt, hvordan vi som virksomheder skal navigere i en verden, der bliver mere og mere digital. I dette inspirerende foredrag forklarer hun nogle af de nyeste tendenser inden for den digitale udvikling, som kunstig intelligens, Internet of Things og platformsøkonomi, og giver jer samtidig bud på, hvad de mange forandringer betyder for jer. Foredraget giver lyst og mod til at kaste sig ud i en digital transformation af jeres virksomhed.

Klik dig igennem præsentationen nedenfor for at se alle bogens modeller, udvalgte citater og gode tips.


2. Hvad mener I egentlig? Hvordan man som virksomhed har holdninger, ikke bare værdier

De kommende generationer af medarbejdere og chefer foretrækker virksomheder, der tager aktivt stilling til den verden, der omgiver dem. Ved at have markante holdninger kan I rykke virksomheden helt nye steder hen. Tilliden til politikerne og medierne historisk lav, og det betyder, at der er en kæmpe spillebane for de CEOs og virksomheder, der tør stå frem og mene noget om samfundet.

Mange virksomheder har både vision, mission og værdier, men de færreste følger dem helt til dørs ved at oversætte dem til nogle klare holdninger, som de står på mål for, og som de deltager i samfundsdebatten med. Vi kender alle karismatiske ledere som Elon Musk eller filantroper som Bill Gates, der med deres visioner og budskaber er med til at forandre verden. Men hvilke holdninger er jeres CEO klar til at stå på mål for, og hvordan finder I frem til dem? Hvordan udlever I dem i praksis, og hvordan får man nogen til at lytte til dem? Hvad er omkostningerne ved at mene noget, og kan man overhovedet undgå det? Det handler dels om at være tro mod ens vision og værdier og om at turde. Og så handler det om at finde den rette sag og stemme til lige præcis jeres virksomhed.

3. Er jeres virksomhed gearet til de sociale medier?

Aldrig før har en medierevolution gået så hurtigt, som det er sket med sociale medier. På ganske få er er flere milliarder mennesker verden over blevet daglige brugere af tjenester som Facebook, Snapchat, Instagram, Twitter og YouTube. Det har betydet en kæmpe omvæltning for den måde, forbrugerne researcher og shopper på, samt hvordan man som virksomhed markedsfører sig. På den ene side er det nemmere end nogensinde at nå ud til mange forbrugere hurtigt, på den anden side er brugerne enormt kritiske med deres tid, likes og opmærksomhed.

Foredraget tager jer med i forbrugernes sted – der hvor både unge og ældre deler hverdagens små og store øjeblikke. Det hjælper jer til at forstå, hvordan I skaber fornyet relevans hos kunderne, og hvordan I kan skabe en strategisk forankring for sociale medier. Samtidig giver Astrid sit bud på, hvor sociale medier bevæger sig hen, og hvordan I kan rykke med.

Kontakt Astrid for at høre nærmere på astrid@astridhaug.dk eller tlf. 30258035.
Astrid Haug foredragsholder