Foredrag

Sociale medier som Facebook, Twitter, Snapchat og YouTube er blevet en integreret del af vores hverdag. Men hvordan kan virksomheder og organisationer bedst anvende de sociale mediers mange muligheder? Med en masse danske eksempler inspirerer og udfordrer vi jer til, hvordan jeres virksomhed eller organisation kan få meget mere ud af sociale medier. Foredraget tilpasses naturligvis jeres organisation og målgruppe. Både Astrid Haug og Signe Gren holder oplæg – klik på nedenstående link for at se mere om, hvilke områder vi hver især har forstand på.

Astrid holder foredrag om:

1. Digitalisering: Fremtiden tilhører de frygtløse

Der bliver talt om digitalisering og ny teknologi alle steder, men hvad betyder det, når alle brancher bliver digitaliserede, og der dermed er teknologi i alt? Digitalisering er et spørgsmål om, hvordan vi griber verden an. Om vi frygtsomt overlader det til alle de andre at finde svarene og tage chancer. Eller om vi frygtløst kaster os ud i nye eventyr og finder de rette løsninger i de muligheder, som teknologien medfører.

Astrid Haug har i sin bog “Fremtiden tilhører de frygtløse – en guide til den digitale forretningsudvikling” undersøgt, hvordan vi som virksomhed, samfund og individer skal navigere i en verden, der bliver mere og mere digital. I dette inspirerende og optimistisk foredrag forklarer hun nogle af de nyeste tendenser inden for digitalisering, kommunikation og disruption, og giver jer samtidig gode råd til de mange forandringer. Og hun lader det ikke blive ved snakken. Foredraget giver lyst og mod til at kaste sig ud i alt det nye digitale. Tag med Astrid Haug på en tur ud i det digitale landskab, og bliv klogere på, hvordan i udvikler jeres forretning digitalt.

2. Får I nok ud a de sociale medier?

Sociale medier som Facebook, Snapchat, Instagram, Twitter og YouTube er tidens digitale buzzwords. Men hvordan kan virksomheder og organisationer bedst anvende internettets mange muligheder? Danskerne netværker som aldrig før, mens mange virksomheder og organisationer endnu ikke udnytter nettets potentiale for bedre kunderelationer og medlemspleje optimalt. Med best practice-eksempler fortæller jeg, hvordan virksomheder og organisationer kan professionalisere deres digitale kommunikation og få meget mere ud af sociale medier. Det sker med udgangspunkt i der, hvor jeres organisation befinder sig netop nu.

3. Digitalt lederskab

Kan du som leder i dag ikke begå dig på sociale medier, bliver det meget svært at lede din forretning ind i fremtiden, som står i digitaliseringens tegn med virtual reality, kunstig intelligens, robotter og Internet og Things. Undgå at blive ramt af digital darwinisme ved at udfordre bekvemmeligheden og ved at være villig til at kannibalisere din egen forretning. Men bare rolig – med bare 5 minutters indsats om dagen kan du blive digital frontløber.

4. Sociale medier til rekruttering og employee advocacy

Flere og flere finder deres næste job og deres næste kollega via sociale medier. Hvordan kan jeres virksomhed gøre jer interessante på sociale medier, så kandidaterne står i kø for at arbejde for jer? Og hvordan kan jeres medarbejdere anvende sociale medier til at styrke deres faglige netværk og understøtte virksomhedens brug af sociale medier? Det professionelle og private smelter sammen på sociale medier, men det er samtidig vigtigt, at man som medarbejder føler sig tryg ved at begå sig professionelt – og privat – digitalt.

For forespørgsel, kontakt Forfatterforedrag tlf. 35 12 12 99

Læs mere om Astrid

Signe holder foredrag om:

1. Sådan fander du de unge på sociale medier

De unge under 30 år har i den grad taget Snapchat, Instagram og YouTube til sig. Hvad er det, disse sociale medier kan, som gør deres udbredelse uovertruffen? Hvad kan man egentlig anvende sociale medier til som virksomhed eller organisation? Hvordan trænger man igennem til de unge? Og hvilket indhold egner sig bedst?

Jeg giver konkrete eksempler på, hvordan I kan anvende Snapchat, Instagram og YouTube strategisk, og hvordan I måler effekten.

2. Strategisk brug af sociale medier

Hvordan kan din virksomhed eller organisation bedst anvende sociale medier som Facebook, Snapchat, Instagram, LinkedIn, Twitter og YouTube? Danskerne er superbrugere af sociale medier, mens mange virksomheder og organisationer endnu ikke udnytter sociale mediers potentiale for bedre kunderelationer og konverteringer. Med konkrete eksempler og cases fortæller jeg, hvordan I kan professionalisere jeres kommunikation og få meget mere ud af sociale medier med afsæt i, hvor I befinder jer netop nu.

Læs mere om Signe