Strategisk brug af sociale medier

I er til stede på et eller flere sociale medier, eller overvejer at komme i gang. Men hvad er formålet? Hvilke resultater vil I gerne se? Og hvordan sikrer I jer, at I har noget godt indhold, som dag for dag og måned for måned kan engagere brugerne, så jeres indsats får den ønskede effekt? Med en strategi for jeres sociale medier kan I understøtte samtalen om jeres brand og produkter på de sociale medier. Få rådgivning til en strategi for sociale medier, der spiller sammen med organisationens mål og øvrige kommunikation, og som har fokus på indhold, der skaber resultater.

Vores rådgivning tager afsæt i jeres vision samt brugernes livsverden og digitale adfærd. En strategiproces tager højde for disse fem faser:

En strategi til sociale medier indeholder typisk:

1. Formål
2. Målgrupper
3. Valg af kanaler
4. Indholdskategorier og idékatalog – herunder video, grafik
5. Frekvens – indholdskalender
6. Tone of voice
7. Dialog og inddragelse
8. Overvågning, tools
9. Annoncering, budget
10. Effektmål
11. Evt: Få ledelse og medarbejdere bragt i spil (employee advocacy)
12. Evt: Brug af ambassadører

Indenfor dette felt kan vi tilbyde inspirerende foredrag, workshops,
udarbejdelse af en strategi, eftersyn af eksisterende sociale medier og kommunikationsstrategier samt rådgivning i forhold til konkret målgruppe eller kampagne.