Strategi for sociale medier
Hvem: Syddansk Erhvervsskole
Hvad: En strategi for sociale medier med fokus på:
- Hvordan sociale medier kan understøtte skolens mål
- En brugerundersøgelse af målgruppernes digitale adfærd og behov
- Indholdsstrategi – hvilke typer indhold virker?
- Valg af kanaler
- Visuelt indhold – koncept for videoer og grafikker
- Inddragelse af eleverne i at skabe det rette indhold
- Netværksstrategi – inddragelse af stakeholders og interessenter
- Annoncering og markedsføring på Facebook og Linkedin
- Træning af medarbejdere ift. at anvende sociale medier
- Mål, organisering og budget
Hvorfor: Strategien skal hjælpe skolen med at kommunikere til nuværende elever, rekruttere kommende elever samt understøtte det arbejde, der allerede gøres for at skaffe praktikpladser. Strategien for sociale medier skal ses som led i den samlede kommunikations- og markedsføringsstrategi for skolen.