Employee advocacy og rekruttering

Forbrugere og borgere anvender sociale medier som aldrig før. For virksomheden, organisationen eller kommunen er det afgørende, at ledelsen og medarbejdere er klædt på til at navigere i de mange sociale medier og bringe deres eget digitale netværk i spil. Vi ved, at folk foretrækker at følge personer frem for brands. Ved at styrke ledelsens og medarbejderes professionelle anvendelse af sociale medier kan I styrke virksomhedens synlighed og brand. Dernæst er sociale medier oplagt, når det handler om at tiltrække nye medarbejdere. Ved at tage jeres jobopslag og brug af sociale medier lige så alvorligt som reklamekampagner, kan I positionere jer som thought leaders indenfor jeres branche og dermed en mere attraktiv arbejdsplads. Alternativt  kan det koste virksomheden dyrt i forhold til tabte markedsandele og rekruttering af de bedste talenter.

Modellen viser de vigtigste elementer i en sådan proces. Da brand og rekruttering hænger uforløseligt sammen, vil kreative jobopslag, employer branding og thought leadership også føre til branding og salg. Rekruttering og salg forudsætter begge, at folk dels kender virksomheden eller produktet, og at man forbinder den med noget, man gerne vil være en del af.

Indenfor dette felt kan vi tilbyde inspirerende foredrag, workshops, konkret træning i fx brug af LinkedIn eller Twitter, annoncering og kreative kampagner med henblik på rekruttering samt en intern proces, der klæder ledelse og organisation på til at lave en langsigtet forandring.