Klimakommunikation: 7 citater 

Her er 7 citater fra personer, som medvirker i bogen “Klimakommunikation – fra greenwashing til bæredygtig forretning”.

”Der er kun én ting, der er værre at blive beskyldt for, og det er seksuelle krænkelser. Det er de to værste ting at blive beskyldt for.”
Heidi Helveg Højmark, advokat Co:Play 

“Mange virksomheder er i dag blevet oversimplificeret af smarte konsulenter, som har anbefalet dem at bruge engangskrus, så de sparer opvaskere. Vi skal anerkende, at vi lever i en meget kompleks verden.”
Thomas Høgenhaven, direktør, Impact Planetary Foundation

“Vi undlod at være emotionelle og bede om medlidenhed. Vi lægger os fladt ned og siger, at det her har vi rettet op på.”
Katrine Lee Larsen, stifter Copenhagen Cartel

“Meget grøn kommunikation skaber mere forvirring og bidrager til at skabe en falsk bevidsthed om en grøn fremtid.”
Morten Saxnæs, partner NoA

“Mange virksomheder ender i en fælde. Det bliver sådan et ræs hen til: Hvornår har vi gjort nok til, at vi må sige, at vi er grønne eller bæredygtige? Der ville mange virksomheder have godt af at holde sig til at fortælle meget konkret om, hvad man har gjort i forhold til at skære ned på sin klimabelastning.”
Louise Vogdrup-Schmidt, redaktionschef Børsen 

”Grøn vækst er en myte. Det er mainstream-dagsordenen at tale om grøn vækst, men jeg kan ikke finde belæg for, at det kan lade sig gøre.”
Brian Valbjørn Sørensen, direktør i KR Foundation

“Vi synes, reglerne er ret klare på området. Man skal være ærlig, og man skal kunne dokumentere det. Sådan er det med al ens markedsføring, så det er ikke noget nyt.” 
Marie Frank-Nielsen, jurist Tænk 

Citaterne er fra bogen “Klimakommunikation – fra greenwashing til bæredygtighed,” som udkommer på Djøf Forlag november 2023. 

Bestil bogen her

Læs mere om bogen 

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *