
Hvordan så danskernes udvikling på digitale medier 2016 ud? Vi har her samlet de digitale nøgletal fra DRs rapport om danskernes medieudvikling 2016.
Hvordan så danskernes udvikling på digitale medier 2016 ud? Vi har her samlet de digitale nøgletal fra DRs rapport om danskernes medieudvikling 2016.
Danskerne er superdigitale, og udviklingen går kun i én retning – mere internet, sociale medier og smartphones. De nyeste tal bekræfter det billede.
Tech-konferencen WebSummit i Lissabon fik tiltrukket 53.000 deltagere. Spændende pointer og nye tendenser var der nok af, og vi har samlet nogle af dem her.
Vi har i Danmark alle forudsætninger for at omfavne den digitale udvikling og skabe et endnu bedre samfund. Så hvor bliver begejstringen egentlig af?
Hvad rører sig indenfor politisk kommunikation lige nu? Det gav en masse danske politiske eksperter deres bud på til Topmøde om politisk kommunikation.
Med disse fem værktøjer kan du på 10 minutter blive opdateret på, hvad der bliver talt om i det politiske Danmark lige nu og altid være opdateret.
Jeg får ofte spørgsmål fra skoleelever omkring sociale medier og de unges vaner herpå. Jeg har derfor samlet de mest stillede spørgsmål her.
Jeg har her samlet en række konferencer indenfor sociale medier, digitalisering eller politisk kommunikation, som løber af stablen i efteråret 2016, hvilket jeg spændt ser frem til.
Der er mange ting der optager mig, men i maj 2016 er det især disse fem emner, som optager mig lige nu, hvilket blandt andet berører robotter og video.
Sociale medier er blevet en væsentlig del af folks daglige medieforbrug. Som leder kan du skabe en mindre revolution i organisationen ved at gå forrest.
Fem uundgåelige tendenser frem mod 2020. Der bliver talt om digital disruption alle steder, men hvad betyder det, når alle brancher bliver digitaliserede?
Hvordan harmonerer det med dialog og debat, når politikere vender Facebook ryggen? Debat med borgmester Winni Grosbøll og Ida Auken fra De Radikale.
Bag ved den fysiske valgkamp – the ground game – ligger en række digitale strategier. Her er et bud på de førende kandidaters digitale superkræfter.
Der er en enorm interesse for toplederen i disse år, og kravene bliver stadig større. Nu skal du som topleder så også være aktiv på sociale medier. Hvad bliver det næste?
Så er den årlige rapport fra DR om danskernes mediebrug på gaden! Jeg har i dette blogindlæg samlet nogle af nøgletallene om vores brug af sociale medier.
En af de store tendenser i 2015 var virtual reality, og der er meget der tyder på, at VR også vil præge 2016.
Selvom danskerne er mest til Facebook, ser nye sociale medier engang i mellem dagens lys. Se 5 ting der er værd at vide om det nye sociale medie Jodel.
Efteråret er spækket med konferencer og alle muligheder for at blive klogere på sociale medier og nye digitale tendenser. Jeg har her samlet nogle af konferencerne.
Som et parallelunivers anvender kineserne sociale medier på nogenlunde samme måde, som vi gør i Vesten. Og så alligevel ikke helt, hvilket der er fokus på i dette blogpost.
Til maj 2015 kan YouTube sætte 10 lys i lagkagen. Hvor mange danskere bruger det, er det et socialt medie, og hvad betyder mediet for netop din forretning?
Snapchat leverer nyheder med 11 store mediebrands: CNN, MTV, Vice, MTV, Cosmpolitan m.fl. Her er 5 pointer om Snapchat Discover, som er værd at have styr på.
10 facts om dansker på sociale medier. Snapchat har overhalet Instagram og Twitter i popularitet, og danskerne har taget streaming-tjenester til sig. Læs de nyeste tal her.
Der er fordele og ulemper ved at blogge som virksomhed. Her er de, fulgt af ti gode råd til virksomheder, der vil blogge, og fem tricks til det gode blogindlæg.
Med sociale medier rykker den direkte dialog med borgerne eller kunderne tættere på ledelsen. Få her konkrete råd om at få styr på og navigere i den sociale medieverden som virksomhedens leder.
Tricket til at give kunderne mere værdi er at lave indhold, der tager udgangspunkt i brugernes hverdag frem for virksomhedens. Her er råd til at komme i gang.
Har du stadig ingen ide om, hvordan I kan bruge sociale netværk, så skal du nok ikke gå i gang. Du kan her læse om hvordan du ved om din virksomhed er klar til sociale netværk eller ej.
En indholdsstrategi for sociale medier er svaret på den udfordring, som mange små og mellemstore virksomheder står med. Kom i gang med indholdstrategien her.
De fleste shitstorms har i udgangspunktet ikke har noget med sociale medier at gøre. Her er shitstormens anatomi i fem faser og forslag til hvordan du kan håndtere en shitstorm.
Der er hovedageligt tre forskellige understrømme for sociale medier, som du skal kunne forstå. De tre understrømme er: den fortællende, emotionel og visuel kommunikation.
Hvordan skaber man resultater på bundlinjen med sociale medier? Mød Anders Lunde fra JYSK og bliv inspireret af hans tilgang til hvordan virksomheden kan bruge medierne.
Hvis brugerne ikke liker og deler dine opslag, er der stor risiko for, at du er usynlig på sociale medier. Det kan du heldigvis gøre noget ved, hvilket der er fokus på i dette blogpost.
De helt unge har indtaget Snapchat. Kun ganske få danske virksomheder, benytter sig af fordelene ved Snapchat. Her er en gennemgang af Snapchat.
Den næste bølge af sociale medier handler om medarbejderne. Sådan byder du og virksomheden velkommen til sociale samarbejdsplatforme.
Content is king – få dit indhold på sociale medier til at fungere. I har måske nogle konti på sociale medier, I har måske en strategi, men er der styr på indholdet?
Danske medlemsorganisationer er godt med på de sociale medier. Men der er stadig et stort uudnyttet potentiale, som de bør fokusere på fremadrettet.
Danskerne er dagligt storbrugere af sociale medier. Som virksomhed skal du derfor lytte med på sociale medier, hvilket du gør ved benytte disse tools.
Danskerne er vilde med sociale medier – de er kommet for at blive. Jeg giver her et overblik over de mest anvendte sociale medier i Danmark i 2014.
Det har større troværdighed, når brugerne anbefaler jeres produkt, end når marketingafdelingen gør det. Sådan får I digitale ambassadører.