
Employee advocacy (EA) er blevet beskrevet som ’the missing link’ indenfor marketing, men hvorfor er det dit stærkeste kort?
Employee advocacy (EA) er blevet beskrevet som ’the missing link’ indenfor marketing, men hvorfor er det dit stærkeste kort?
Mange topledere vil gerne prioritere at være på de sociale medier højere, men de har svært ved at omsætte det til en praksis i hverdagen. For hvordan gør man det egentlig?
Vi foretrækker at følge mennesker frem for brands på sociale medier. Det har mange danske ledere taget til sig og er allerede blevet virksomhedens personlige ansigt på sociale platforme.
Employee advocacy kan gøre underværker for virksomheden, men hvordan kommer man egentlig i gang? Gå igennem de 12 steps for at kickstarte employee advocacy i din virksomhed.
Brug for inspiration til, hvordan employee advocacy kan blive en succes? Hos Dansk Supermarked fik de hurtigt medarbejderne med på ideen.
Knap hver anden medarbejder får lyst til at fortælle om arbejdspladsen på sociale medier, hvis lederen gør det samme. Få her inspiration fra forsikringsselskabet Gjensidige, om hvordan man integrerer employee advocacy i topledelsen.
Flere virksomheder investerer i software, som kan systematisere og sætte turbo på deres employee advocacy. Det kan være en god løsning til at gøre det nemmere og muligt for medarbejderne at dele indhold.
Forventningerne til kunstig intelligens, også kaldet AI, er tårnhøje. De senere års udvikling gør, at AI er rykket fra at være noget forbeholdt nørder og professorer til at blive allemandseje. Men det er klogt at skelne mellem, hvad der kan lade sig gøre på den korte og lange bane.
Facebook har i 2017 haft et hårdt år, men det har ikke påvirket mediets popularitet blandt danskerne. DRs nyeste medierapport har klargjort, at Facebook, Snapchat og Instagrams popularitet stadig er stigende.
Der bliver sat spot på fremtidens arbejdsmarked ved World Economic Forum. Livslang læring, ligestilling og større fleksibilitet skal fremover i fokus.
Innovation er ikke finere, fordi det foregår i udlandet, så hvorfor ikke tage til Horsens, Odense og Aalborg, næste gang ledelsen skal inspireres til digital transformation.
40% af de nuværende borgmestre har og bruger en Facebook til deres politiske aktiviteter, og det er storbyernes borgmestre, som topper listerne med flest følgere og earned engagement. I stedet er det mindre kommuners borgmestre, som er de mest aktive online.
De unge er en attraktiv målgruppe for en virksomhed eller organisation. Men de bevidste mediebrugere er ikke altid nemme at nå ud til. Vi har samlet flere eksempler på gode cases samt brugbar viden, der forhåbentligt kan inspirere dig i din digitale kommunikation til de unge.
Danskerne er verdensmestre i sociale medier, men hvor god er din viden om danskerne på de sociale medier?
Vi har lavet 10 hurtige spørgsmål, som tester din paratviden om alt fra influencere på YouTube til danskernes foretrukne Facebook-sider.
Med ny teknologi følger skrækhistorierne, men giv ikke teknologien skylden for menneskers ufuldkommenhed. Vi har nogle formidable forudsætninger i Danmark for at drage nytte af den digitale udvikling.
For nylig så jeg employee advocacy (EA) beskrevet som ’the missing link’ indenfor marketing. Det er ganske rammende.
LinkedIn har fået nyt design. Er du ny på LinkedIn eller vil have en veludbygget profil? Vi har lavet den ultimative guide til det nye LinkedIn.
I denne e-bog om virtual reality tager vi pulsen på VR og guider dig ind i en virtuel verden, som bliver mere og mere konkret og tilgængelig for os alle.
Hvordan så danskernes udvikling på digitale medier 2016 ud? Vi har her samlet de digitale nøgletal fra DRs rapport om danskernes medieudvikling 2016.
Danskerne er superdigitale, og udviklingen går kun i én retning – mere internet, sociale medier og smartphones. De nyeste tal bekræfter det billede.
Tech-konferencen WebSummit i Lissabon fik tiltrukket 53.000 deltagere. Spændende pointer og nye tendenser var der nok af, og vi har samlet nogle af dem her.
Vi har i Danmark alle forudsætninger for at omfavne den digitale udvikling og skabe et endnu bedre samfund. Så hvor bliver begejstringen egentlig af?
Hvad rører sig indenfor politisk kommunikation lige nu? Det gav en masse danske politiske eksperter deres bud på til Topmøde om politisk kommunikation.
Med disse fem værktøjer kan du på 10 minutter blive opdateret på, hvad der bliver talt om i det politiske Danmark lige nu og altid være opdateret.
Jeg får ofte spørgsmål fra skoleelever omkring sociale medier og de unges vaner herpå. Jeg har derfor samlet de mest stillede spørgsmål her.
Jeg har her samlet en række konferencer indenfor sociale medier, digitalisering eller politisk kommunikation, som løber af stablen i efteråret 2016, hvilket jeg spændt ser frem til.
Der er mange ting der optager mig, men i maj 2016 er det især disse fem emner, som optager mig lige nu, hvilket blandt andet berører robotter og video.
Sociale medier er blevet en væsentlig del af folks daglige medieforbrug. Som leder kan du skabe en mindre revolution i organisationen ved at gå forrest.
Fem uundgåelige tendenser frem mod 2020. Der bliver talt om digital disruption alle steder, men hvad betyder det, når alle brancher bliver digitaliserede?
Hvordan harmonerer det med dialog og debat, når politikere vender Facebook ryggen? Debat med borgmester Winni Grosbøll og Ida Auken fra De Radikale.
Bag ved den fysiske valgkamp – the ground game – ligger en række digitale strategier. Her er et bud på de førende kandidaters digitale superkræfter.
Der er en enorm interesse for toplederen i disse år, og kravene bliver stadig større. Nu skal du som topleder så også være aktiv på sociale medier. Hvad bliver det næste?
Så er den årlige rapport fra DR om danskernes mediebrug på gaden! Jeg har i dette blogindlæg samlet nogle af nøgletallene om vores brug af sociale medier.
Bogen klæder toplederen på til navigere i en mere digital verden med et regenerativt mindset.